Kakelvers!
van een boer
uit de streek
waar de kippen vrij en vrolijk rondscharrelen
Kakelvers!

Werken met het strippenkaart systeem

Omdat jongeren onder de 16 jaar geen kastransacties uit mogen voeren en er toch heel veel jongeren uit die leeftijdscategorie zijn die graag eieren willen verkopen heeft Egg-sellent de Egg-App laten ontwikkelen. De Egg-App maakt het digitaal betalen mogelijk en is gebaseerd op een strippenkaart systeem. Hoe dit in zijn werk gaat wordt op deze pagina omschreven. Tevens wordt antwoord gegeven op veelgestelde vragen zodat bestaande klanten een antwoord kunnen vinden op hun vraag. 

 

Hoe gaat het in zijn werk?

Stap voor stap.

1. Wederverkopers ontvangen allereerst een handleiding, waarin exact omschreven staat hoe de verkoop via strippenkaarten, die de Egg-App mogelijk maakt, in zijn werk gaat.

2. De wederverkoper download de Egg-App en tegelijkertijd ontvangt de wederverkoper unieke inloggegevens waarmee ingelogd kan worden (zie foto links onder). De wederverkoper beland, nadat hij heeft ingelogd, in de verkoopomgeving en deze is in het begin nog bijna leeg (zie foto rechts onder).

3. Eenmalig zal de wederverkoper in bezit moeten komen van de Naam, Adres, Woonplaats (NAW) gegevens van de klanten, waarna de klanten als relatie kunnen worden aangemaakt in de Egg-App. Hoe de wederverkoper aan deze NAW gegevens komt gaat als volgt: de klant krijgt van de wederverkoper een document waarop staat dat wederverkopers onder de 16 jaar geen geldelijke transacties meer mogen doen en dat er met een strippenkaart systeem gewerkt kan gaan worden. Onderaan kan de klant de NAW gegevens invullen, waarna de wederverkoper het ingevulde document weer terug krijgt van de klant.

4. De wederverkoper drukt op nieuwe relatie aanmaken (bovenstaande foto links) en vult de gegevens die de wederverkoper van haar klanten gekregen heeft in. Daarna drukt de wederverkoper op ‘opslaan’ (bovenstaande foto rechts). Daarna verschijn de klant in het beginscherm zoals op de tweede en derde foto op deze pagina zichtbaar is. 

5. De wederverkoper verschijnt aan de deur van de klant en geeft de klant keus uit verschillende strippenkaart die aangekocht kunnen worden. Het verschil zit hem in het strippenkaart tegoed. Er zijn strippenkaarten van: €2,25, van €5,25, van €10,25, van €20,25, en van €30,25. Hierbij geld: hoe duurder de strippenkaart die aangeschaft wordt, hoe goedkoper de eieren zijn, dit in verband met de transactie kosten (25ct) die de bank in rekening brengt. Nadat de klant een strippenkaart heeft gekozen tikt de wederverkoper op de gewenste strippenkaart (zie links bovenstaande foto) en bevestigd de keus (zie middelste bovenstaande foto). Vervolgens verschijnt direct de strippenkaart, zodat eieren gekocht kunnen worden (zie rechts bovenstaande foto).

6. Nadat de strippenkaart is aangeschaft krijgt de klant een mail vanuit ons systeem met daarin een betaallink. (zie links onderstaande foto). Dit systeem is ontwikkeld en wordt beheerd door accountantskantoor Orange Financial Services. Dit accountantskantoor draagt zorg voor de juistheid en volledigheid aangaande het functioneren van de Egg-App. De klant betaald en kan, afhankelijk van de wekelijkse afname en het strippenkaart bedrag, een aantal weken eieren afnemen zonder te betalen. 

7. Wanneer wederverkoper nu langs komt toont deze in bijzijn van de klant de strippenkaart (zie middelste bovenstaande foto) en streept strippen af indien de klant eieren nodig heeft (zie rechts bovenstaande foto)

8. De klant krijgt iedere keer wanneer eieren zijn afgenomen/afgestreept een mailtje met daarin informatie over hetgeen afgenomen/afgestreept is, zodat de klant op de hoogte is van het resterende saldo en de controle heeft op wat de wederverkoper doet (zie onderstaande foto).

Veelgestelde vragen (FAQ)

In samenwerking met het accountantskantoor is er een afdeling in het leven geroepen die zich bezig houd met de Egg-App. Deze afdeling is ingericht om klanten met een vraag over de strippenkaart, de factuur, of betaallink te beantwoorden. Echter verzoeken wij u eerst vriendelijk te kijken naar de veelgestelde vragen die hieronder te vinden zijn. Grote kans dat het antwoord op uw vraag daartussen staat. Onder de veelgestelde vragen staan de contactgegevens. 

1. Ik heb een strippenkaart aangeschaft, maar heb nog geen factuur ontvangen. Hoe kan dat?

Er zijn twee mogelijke oorzaken die hieraan ten grondslag liggen:

  • Heeft u al in uw reclame/spam box gekeken? Soms belanden mailtjes ongewenst in de spam box.
  • Heeft de wederverkoper uw mail adres goed genoteerd, dus in de Egg-App gezet? Het is raadzaam even aan de wederverkoper te vragen welk mail adres hij van u heeft, waarna u het mail adres kan controleren.

2. Mijn strippenkaart is op, waar kan ik een nieuwe bestellen? 
Dit kan bij uw wederverkoper. Waarschijnlijk zal deze zelf ook zien dat uw strippenkaart op is en u opnieuw de keus voorleggen welke nieuwe strippenkaart u aan wilt schaffen. 

3. Volgens mij zijn er teveel of te weinig strippen af gestreept. Waar kan ik de wijziging doorgeven? 
Dit kan via één van de onderstaande communicatie kanalen. Wanneer u via één van de onderstaande kanalen contact zoekt zal u in contact komen met het accountantskantoor en deze kunnen vaak ter plekke wijzigingen doorvoeren. 

4. Ik wil mijn strippenkaart tegoed om welke reden dan ook terug gestort krijgen op mijn rekening. Hoe gaat dat?
Dit kan via één van de onderstaande communicatie kanalen. Wanneer u via één van de onderstaande kanalen contact zoekt zal u in contact komen met het accountantskantoor en deze kunnen vaak ter plekke wijzigingen doorvoeren. 

Per mail is deze afdeling te bereiken via: egg-sellent@orange-fs.nl

Telefonisch is deze afdeling te bereiken via: +31854832401